Köpvillkor & Leveranser

 

EXPORT

OBS! Kunder utanför EU betalar själv tullavgift och eventuell moms för sina varor. OBS!
NOTE! Customers outside the EU must pay customs fee and eventual VAT for their goods. NOTE!


PRISER

Priserna på QPAX hemsida visas i svenska kronor och exkl moms (förvalt, går att ändra längs upp på sidan). Eventuella prisändringar gäller inte för redan lagd order. Frakt tillkommer om inget annat anges. Våra "Fri frakt"-kampanjer gäller endast för leverans inom Sverige.

 

BETALNINGSALTERNATIV

Klarna checkout
Som privatkund och företag har du möjlighet att utnyttja Klarna för att handla mot faktura, kortbetalning eller banköverföring. Privatpersoner kan även utnyttja delbetalning. 

Swish
Vid Swish-betalningar skickas varorna enligt orderbekräftelse och när aktuellt belopp överförts till QPAX swishkonto (123 355 87 49).

Faktura för återförsäljare
Återförsäljare har möjlighet att handla mot faktura direkt från oss, för att ansöka om ett konto för detta, kontakta vår orderavdelning på 0651-760 460, eller info@qpax.se.

DIBS
Som en alternativ för kortbetalning används DIBS. Visa och Mastercard accepteras. 

 

PRODUKTER

Våra produkter skall monteras enligt medföljande anvisning (se även anmärkning under rubriken Garanti). Uppstår frågor kring montaget skall kunden kontakta QPAX 0651-760 460 INNAN montaget påbörjas. QPAX reserverar sig för eventuella årsmodellsändringar, "facelifts", specialutföranden som -sport, -edition mm.

Handhavande information
Använd inte alkaliska eller sura rengöringsmedel på QPAX produkter, dessa skadar den eloxerade ytan.

Vid tvätt med avfettning se till att skölja bort avfettningen inom MAX 5 min. På starkt nedsmutsade ytor kan lackrengörare användas.


LEVERANS

Lagervaror som beställts före kl 16.00 måndag-fredag, skickas normalt efter 2-5 arbetsdagar.
Orderbekräftelsen, som skickas via mail, anger leveransdag från QPAX. Vid beräknad längre leveranstid kontaktas kunden.

QPAX anlitar DHL som speditör inom hela Sverige.

DHL Servicepoint
Till lokala utlämningsställen levererar vi paket som Q-LED, Q-light, lampor & tillbehör mm. SMS-avisering sker till kund när varan anlänt till utlämningsstället.
Avhämtas inte sändningen inom 14 kalenderdagar efter avisering returneras sändningen till DHLs närmaste terminal.

DHL Swednet
Varor som anses vara skrymmande för DHL Service Point skickas till mottagaradress.
Leveranstid normalt 1-3 arbetsdagar. (För vissa avlägsna delar av landet och landsbygd, 5 dagar).
SMS-avisering lämnas till kund med besked om leveranstidpunkt.
Är mottagaren inte anträffbar vid leveransen, lämnas paketet på närmaste DHL terminal, och får hämtas ut därifrån.
Mottagaren kan även kontakta DHL för ett nytt leveransförsök. Detta innebär en kostnad för mottagaren, om inte annat avtalas med DHL.

Hämtning
Hämtning erbjuds från QPAX i Färila. Kontakta oss för info.
Våra öppettider är Måndag - Torsdag 07:00 - 16:00, Fredag 07:00 - 15:00

Ej utlösta varor
För att täcka QPAXs kostnader för frakt och administration debiteras följande avgifter för outlösta paket:
Q-light & Q-LED: 500kr inkl. moms
X-rack & S-bar: 700kr inkl. moms.
T-rack: 1000kr inkl. moms.


GARANTI

Om ej annat anges av QPAX omfattas alla produkter av 1 års garanti.
QPAX ansvarar ej för fel som uppstått pga felaktig montering eller användning, eller vårdslös hantering från kundens sida.

 

ÅNGERRÄTT

Enligt distansavtalslagen har konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att varorna tagits emot. Om Du ångrar Ditt köp och återsänder produkter, betalar vi tillbaka det belopp Du har erlagt för dessa exklusive frakt. Du betalar själv fraktkostnaden tillbaka till QPAX.

För produkter som inte returneras i sitt ursprungliga skick kommer QPAX att reducera det belopp som återbetalas.

 

REKLAMATION & RETURER

Om en vara skall returneras kontaktas QPAX för ett returnummer. Varor som återsändes utan returnummer kommer att skickas tillbaka till kunden utan åtgärd och kunden debiteras fraktkostnad enligt gällande prislista.

Vid alla returer, med undantag för eventuella felleveranser från oss, står kunden för sin fraktkostnad till QPAX.

Returer får EJ ske som postförskott eller efterkrav.
QPAX står för reklamationskostnader endast med följande fraktsätt: DHL, eller brevpost.
Om annat fraktsätt önskas, får kunden själv stå för kostnaden för detta.

 

VILLKOR

Du måste acceptera våra villkor för att kunna handla av oss.